Zoeken in deze blog

zaterdag 3 april 2010

In de koffer met Kim Ruell

Gebeten door de loopsport, gedreven om te winnen. Kim Ruell,(23), voormalig Belgisch Kampioen korte cross en halve fond neemt ons vandaag mee naar zijn favoriete droombestemming en laat ons meeproeven van zijn stukje paradijs.

Ik ga op reis en ik neem mee:
“Ik ben een echte sportfanaat. Als ik op reis ga, neem ik dan ook altijd mijn sportschoenen mee. Elke vakantie moet ik wel iets doen. Als het geen atletiek is, dan is het tennis, voetbal of basketbal. Ik ga de echte sportuitdaging nooit uit de weg. Daarnaast mag mijn laptop ook nooit ontbreken in mijn reiskoffer. Wanneer ik in het buitenland vertoef wil ik immers steeds het nieuws van de dag volgen.

Top 3 people must see:
“Mijn absolute favoriet is de stad Potchefstroom aan de Mooirivier in Zuid-Afrika. Adembenemende natuur, prachtige natuurparken, fantastische trainingscomplexen en het zonnige klimaat maken van dit land trekpleister nummer één voor elke reislustige persoon die nog een mooi stukje van de wereld wil zien. Op een tweede plek volgt Griekenland met zijn mediterraan klimaat, prachtige cultuur en mooie vrouwen. ( Lacht.) Op een derde plek staat dan weer de gemeente Livigno in de Italiaanse provincie Sondrio. Wanneer je er eens goedkoop wil tussenuit knijpen moet je zeker naar daar trekken.”

Ultieme droombestemming:
“Mijn droomvakantie is ongetwijfeld Australië. Zon, zee, strand met een vleugje cultuur maken van dit land een paradijs op aarde.”

Grootste reisdrama ooit:
“Tijdens mijn terugkeer van Zuid-Afrika vond er een staking plaats in Londen. Hierdoor waren onze koffers er niet bij. Op zich vormde dit geen probleem maar vermits ik de volgende morgen op atletiekstage naar Vittel vertrok had ik geen loopkledij bij de hand en moest ik al mijn oude rommel uit de kast halen om toch nog naar Frankrijk af te zakken”

Gouden raad:
“In armere landen nooit van de hoofdweg afwijken. De kans dat je overvallen wordt is groot. Probeer je ook altijd strikt aan de regels te houden en luister goed naar wat de plaatselijke bevolking te zeggen heeft. Zij weten altijd wat mag en niet mag.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten