Zoeken in deze blog

zaterdag 3 april 2010

In de koffer met Niels Albert

Het veld is zijn koninkrijk, de fiets zijn soulmate en in de modder ploeteren zijn favoriete tijdverdrijf. Niels Albert (24), de koning van het veldrijden regeert met trots over de wereld waar winnen, machtsposities verstevigen en schatkisten spijzen begint. Vandaag geen fietstocht met Niels door de modder, maar een simpele duik in zijn reiskoffer.

Ik ga op reis en ik neem mee:
“Ik heb eigenlijk niet veel nodig op vakantie. Toch mag een fiets, zwemshort, zonnebril, zonnecrème, enkele boeken, fototoestel, I-pod en tandenborstel niet ontbreken in mijn reiskoffer. Wanneer ik alleen naar het buitenland trek, probeer ik ook steeds een foto of iets kleins van mijn vriendin Chantal op zak te hebben.”

Top 3 people must see:
“Mijn absolute favoriet is Aruba. Op een tweede plaats volgt Italië, gevolgd door Egypte. Dit zijn stuk voor stuk bestemmingen met ongekende schoonheid en veel zon. Dankzij mijn wielercarrière kom ik op vele plaatsen en leer ik vele ongerepte stukjes natuur kennen. Toch zie je het land niet op dezelfde manier dan wanneer je op lui-lekker vakantie vertrekt.”

Ultieme droombestemming:
“Ik ben net samen met mijn vriendin op vakantie geweest in Aruba; het zonnige eiland dat behoort tot de ABC-eilanden van de kleine Antillen. Het eiland was dan ook de vele uren reizen waard. Wuivende palmbomen, hagelwitte stranden, lichtblauwe zee en een oneindige lucht maken van Aruba een paradijs op aarde. Omdat het eilandje ons zo heeft betoverd, zijn we ook van plan volgende jaren enkele andere plaatsen in de Caraïben te gaan bewonderen. Ik denk dan aan de Nederlandse Antillen, Dominicaanse Republiek en Mexico.”

Grootste reisdrama ooit:
“Wanneer ik samen met ploegmaten naar plaatsen trek om te koersen, belanden we meestal in de meest bizarre hotels. Zo behoort het opendraaien van de kraan met enkel bruin water tot mijn grootste reisdrama ooit. Op de echte ontspanningsvakanties heb ik echter nog nooit met reisdrama’s te kampen gehad.”

Gouden raad:
“Wanneer je enkele prachtige stukjes van de wereld wilt zien, moet je dat gewoon doen. Niets of niemand mag je tegenhouden. Je leeft tenslotte maar één keer en bent maar één keer jong. NO STRESS, NO SHIT, JUST ENJOY!”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten